Zdravím
Potřeboval bych vědět, zda se někde dají sehnat motorky Piko 12 V 9 000 ot/min s dvěma vyvody na šnek, standartně montované do lokomotiv měřítka N. Nebo nemáte zkušenosti s jejich co nejednodušší náhradou?
Vlastním kolejiště N a několik loko už je mimo provoz kvuli motorkům, potřeboval bych náhradu. Petr
Kde sehnat originál motor nevím, dávno se nevyrábí. Ale dá se nahradit motorem Mashima MHK 1024D , viděl jsem to na Německých stránkách internetu. Motor je dlouhý 24 mm (Piko 27) plus oboustranné hřídele 10 mm.Celkově tedy asi o 3 mm kratší, ale na šneky to stačí. Má naprázdno vyšší otáčky, ale v zátěži se srovná skoro stejně. Je třeba jej jen vhodně upevnit. Koupí se na burze nebo internetu asi za 350 Kč Zdraví J. K.
Dobrý den, původní převod byl řešen novodurovým válečkem s nataženou silikonovou bužírkou na mosazný setrvák. Byl ale potřeba větší přítlak. Do setrvačníku byl proto vybrán větší otvor na přesný rozměr adhezního kroužku, používaného na nápravách, a ten je zalepen. Tření je tedy silikon – pryž.
S pozdravem J. Kubík
Jelikož původní motor a pohon s převody se ukázal jako slabý a hlučný, byl použit silný motor SFK-050SH 12V, je prodáván v AC-DC Audio. Vešel se i se setrvačníkem akorát do tendru. J.K.
17.1.2012 at 10:29
Zdravím
Potřeboval bych vědět, zda se někde dají sehnat motorky Piko 12 V 9 000 ot/min s dvěma vyvody na šnek, standartně montované do lokomotiv měřítka N. Nebo nemáte zkušenosti s jejich co nejednodušší náhradou?
Vlastním kolejiště N a několik loko už je mimo provoz kvuli motorkům, potřeboval bych náhradu. Petr
18.1.2012 at 10:16
Kde sehnat originál motor nevím, dávno se nevyrábí. Ale dá se nahradit motorem Mashima MHK 1024D , viděl jsem to na Německých stránkách internetu. Motor je dlouhý 24 mm (Piko 27) plus oboustranné hřídele 10 mm.Celkově tedy asi o 3 mm kratší, ale na šneky to stačí. Má naprázdno vyšší otáčky, ale v zátěži se srovná skoro stejně. Je třeba jej jen vhodně upevnit. Koupí se na burze nebo internetu asi za 350 Kč Zdraví J. K.
7.2.2012 at 18:15
Je to naozaj krásny pohľad. Je to len druhý „štokr“ čo vidím v N-ku (ale nepochybujem, že ich je viac). Krásna práca. Niet čo dodať.
12.2.2012 at 12:24
…ten třecí převod je mosaz na mosaz nebo je tam vložen jiný material? děkuji za odpověď.
12.2.2012 at 17:46
Dobrý den, původní převod byl řešen novodurovým válečkem s nataženou silikonovou bužírkou na mosazný setrvák. Byl ale potřeba větší přítlak. Do setrvačníku byl proto vybrán větší otvor na přesný rozměr adhezního kroužku, používaného na nápravách, a ten je zalepen. Tření je tedy silikon – pryž.
S pozdravem J. Kubík
29.1.2013 at 16:46
Jelikož původní motor a pohon s převody se ukázal jako slabý a hlučný, byl použit silný motor SFK-050SH 12V, je prodáván v AC-DC Audio. Vešel se i se setrvačníkem akorát do tendru. J.K.
19.10.2022 at 09:35
Krásné dílko. Krásně propracované. Když to člověk vidí u krabičky sirek, teprve mu dochází, jak obtížné je něco podobného vytvořit. Klobouk dolů.