Pošli příspěvek 'Obtížná oprava modelu lokomotivy BR 65 ' známému

Pošli kopii příspěvku 'Obtížná oprava modelu lokomotivy BR 65 ' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: Lokomotivy, MODELY, ZPRÁVY

komentářů 10

  1. eNkař napsal:

    Dovolte, abych zchladil vaše nadšení pro přestavbu na Krasina, nakonec i já jsem v prvotním nadšení tomuto podlehl. 🙂 Sice mají stejný typ pojezdu, ale tím to také končí. Zapoměl jste si to nejprve přeměřit. Krasin je téměř o dva a půl metru kratší, bohužel. Relativně snadnou úpravou pojezdu lze postavit Papouška, ale to není nic nového. Nic ovšem nemění na tom, že je to velice líbivý stroj. Německá Wikipedia prezentuje lokomotivu BR 65 zde: http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_65.10

  2. Jiří Kubík napsal:

    No, tentokrát se myslím kolega modelář přehlédl… Model Fleischmann má číslo BR 65 018, a ten má délku přesně stejnou se skutečnou délkou lokomotivy, tj. 15475 m. BR 65.10 je skutečně delší, má 17440 m. Je sice pravda, že některé dílčí rozměry se liší, ale jde většinou o pár cm, nebo dm, což vzhledem k velikosti modelu se ale jedná o milimetry, a to se dá přece tolerovat…
    http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_65
    Jirka

  3. eNkař napsal:

    Ououou, beru zpět, opravdu jsem se přehlédl. 🙂 V tomto případě dík za tip, myslím, že panu Fleischmannovi udělám kšeft.

  4. Jiří Kubík napsal:

    Jsem rád, že se kolega Nkař takto vyjádřil. Nám modelářům by nemělo jít jen o kritiku, ale hlavně o radu a hlavně čestné jednání. Dík. Jirka

  5. eNkař napsal:

    Mám prostě zafixovanou 65 od PIKO 😀 , asi půjde do obrněného vlaku. Mně osobně by nejvíc zajímalo, kde seženu náhradní díly, jako nárazníky a podvozky, to mě v současné době brzdí nejvíc. Tady je spousta užitečných rad, ale tohle mě prostě chybí.

  6. hlav napsal:

    Andi, pokud Ti neporadí vážení a ctění čtenáři a někteří věhlasní modeláři třeba ze Zababova, kteří jak víš vědí všechno, tak se ozvi na můj mail, já nějaké odkazy na dodavatele náhradních dílů mám. Ale to víš, nebude to zadarmo 🙂 🙂 🙂 …

  7. Richard Novotný napsal:

    Mohu poprosit kolegu eNkaře o odkaz na přestavbu pojezdu Papouška?
    Díky Richard.

  8. eNkař napsal:

    Richard Novotný: Je mi líto, tohle asi ještě nikdo nezpracoval (že by námět pro Honzíky? 🙂 ). Ale zjednodušeně řečeno, udělat dvounápravový přední běhoun, posunout válce a vyrobit novou kastli. A je to. 😀

  9. Polabský napsal:

    Předem upozorňuji, že nejsem příznivce zdejší mrňavosti (velikosti), i když se mi líbí a cením si jí.
    Mám k tomu jen dvě připomínky.
    V textu se hovoří o ojnicích, byť se jedná o spojnice. Ojnice spojují křižák s hnací osou (dvojkolím) a odtud přenášejí síly spojnice na další spřažená dvojkolí.
    Pro zregulování rozchodu doporučuji vytvořit si buď „udělátko“, hřebínek s dvěmi zářezy (čtyři zobáčky)s příslušnou roztečí a tou jde rozchod doregulovat (stáhnout i roztáhnout. Ještě výhodnější je vytvořit rolnu, soustružený váleček se čtyřmi prstýnky, kterou lze rozchod válením taky postupně mírně vylepšit.
    To jen aby řeč nestála :-).
    Přeji Všem hezký den !!!

  10. Jenda napsal:

    Byť to je starší debata, tak musím reagovat. Lokomotivy řady 65 se musejí ještě dále rozdělit na lokomotivní řadu BR 65 a BR 65.10. Ta první řada jezdila na území západního Německa, a ta druhá na území východního Německa. Jaký je v nich rozdíl? Zhruba asi takový, jako mezi 475.001 a 477.0. Navíc ta západoněmecká řada má hnací a spřažená kola o průměru 1500 mm, kdežto BR 65.10 má průměr 1600 mm. Z toho vyplývá, že pro naše velké tendrovky je vhodnější východoněmecká BR 65.10, kde skutečný rozdíl činní 24 mm oproti 124 mm té západoněmecké.

Vložit komentář

Text komentáře: