Pošli příspěvek 'Depo v měřítku N - stavba kruhové výtopny (I.)' známému

Pošli kopii příspěvku 'Depo v měřítku N - stavba kruhové výtopny (I.)' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: Budovy, STAVBY, ZPRÁVY

komentáře 2

  1. brejsak napsal:

    Ahoj, koukám na to tvé depo a je fakt dobré. Jen chci objasnit vzdálenost kolejí z točny, tedy úhel paprsků.
    Ve skutečnosti se vrata nezavírala, byla celý rok vždy otevřená, na točně byla služba člověka, který kromě točnaře obsluhoval otvírání vrat.
    Když byla lokomotiva odstavená na delší dobu, stála s vypuštěnou vodou venku. Vše co mohlo zamrznout, tak v ní nebylo. Do rotundy se vždy odstavovalo jen za účelem revizí, prohlídek nebo umytí!
    Pokud se parní lokomotiva předtápěla, byla vysunuta před vrata, komínem ven, aby kouřila do ovzduší a ne do stropu výtopny. Stejně tak se stavěly i motorové lokomotivy při motorových zkouškách! Stály vždy z poloviny ven, samozřejmě za námezníkem. Vlastně ten průřez byl takový, že když byly lokomotivy vytažené ven, tak stály tak těsně vedle sebe, že se projet dalo, ale mezi nimi už projít nešlo!
    Nikdy se nezkoušelo v rotundě nic, co by extrémně hlučelo nebo kouřilo, i když výjimky se našly. Vrata se fakt zavírala jen v zimě nebo za lokomotivou, která byla delší dobu odstavená, např. kvůli vyvazování podvozků, opravě motoru apod.
    Tak to jen trochu slov k tomu, jak by to mělo vypadat podle skutečnosti. Zdraví brejsak

  2. hlav napsal:

    Abych byl Karle správně pochopen při lamentování nad vzdáleností mezi točnou a vraty do remízy. Byl jsem limitován celkovou šířkou této části kolejiště, takže jsem usilovat o to, aby ta vzdálenost mezi točnou a vraty byla co nejmenší, aby se mi kolem točny ještě vešly nějaké koleje. Ostatně, jaké a kudy, s tím mi budeš muset pomoct. Někdy to probereme… Každopádně Ti děkuji za praktické postřehy jak to chodí s těmi vraty. Kdybych tohle věděl, tak bych možná na svůj model místo vrat instaloval korále :-). To by byla frajeřinka, co?

Vložit komentář

Text komentáře: