Tento postup popsaný Honzou by měl být základním bodem maturity každého modeláře, nejen železničního, protože motorky pro pohon jsou i jinde. Hlavním důrazem by mělo být použití originálních uhlíků, protože jsou i měkčí, ty však komutátor brzo zašpiní, a tvrdší, ty zase komutátor brzo prodřou. Jediným doplňkem k tomuto článku je moje poznámka k čištění drážek mezi segmenty komutátoru: Po jejich vyčištění je třeba zopakovat leštění komutátoru, protože po proškrábnutí drážek vzniknou na hranách jednotlivých segmentů malé otřepy, které zvyšují opotřebení uhlíků. Pokud jako elektronik mohu hodnotit tento článek tak dávám „výborná“.
13.8.2011 at 19:45
Tento postup popsaný Honzou by měl být základním bodem maturity každého modeláře, nejen železničního, protože motorky pro pohon jsou i jinde. Hlavním důrazem by mělo být použití originálních uhlíků, protože jsou i měkčí, ty však komutátor brzo zašpiní, a tvrdší, ty zase komutátor brzo prodřou. Jediným doplňkem k tomuto článku je moje poznámka k čištění drážek mezi segmenty komutátoru: Po jejich vyčištění je třeba zopakovat leštění komutátoru, protože po proškrábnutí drážek vzniknou na hranách jednotlivých segmentů malé otřepy, které zvyšují opotřebení uhlíků. Pokud jako elektronik mohu hodnotit tento článek tak dávám „výborná“.