Pošli příspěvek 'Už příští rok by se měly vrátit na Negrelliho viadukt vlaky' známému

Pošli kopii příspěvku 'Už příští rok by se měly vrátit na Negrelliho viadukt vlaky' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: Ze života (reportáže), ZPRÁVY

1 komentář

  1. Joer napsal:

    Hmm, dnes keď Slovensko márne čaká na dokončenie dialnice medzi Bratislavou a Košicami, je zastavená stavba tunela Višňové, nariekame nad ťažkým terénom, vodou, atd. ma vždy fascinuje ako v dávnych dobách dokázali naši predkovia vybudovať stavby nad ktorými žasneme doteraz. Či rímske viadukty s vodovodmi vypočítané do dokonalosti, alebo trebárs z nedávnej doby- Čremošniansky tunel pri Harmanci postavený za 4 roky! v ťažkom teréne. Odchylka bez laserov, GPS atd. len 28 mm do strany a na výšku len 5 mm! Ten tunel je dvakrát zalomený-raz v oblúku a potom mierne klesá a stúpa. Na trati je 22 tunelov a celá trať prebieha krasovým územím, kde bola najvačším problémom voda, až 1500 kubíkov za sekundu, dodnes zásobujúca B.B. Sila vody bola taká že chlapom vyrážala zbíjačky z rúk, keď narazili na žilu. Viac tu: https://www.vlaky.net/galerie/1079/cremosniansky-tunel/
    https://alegre.sk/cremosniansky-tunel-a-ine-skvosty
    Tu sú ešte nejaké technické podrobnosti, foto a výkresy, koho to zaujíma.
    https://www.rail.sk/skhist/tunely/170/22.htm

Vložit komentář

Text komentáře: