Pošli příspěvek 'Ovládání polohy návěstidel a dalších komponentů modelového kolejiště mikroservy' známému

Pošli kopii příspěvku 'Ovládání polohy návěstidel a dalších komponentů modelového kolejiště mikroservy' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: Elektronika, TECHNIKA, ZPRÁVY

komentáře 4

  1. Pitrs napsal:

    Dobrý večer měl bych takový dotaz. Mám v úmyslu pohánět točnu mikroservem. Zaujal mě Váš modul MS-002. Rád bych ho použil na ovládání serva. Zajímalo by mě, zda by šlo, aby se točna otáčela o 180° popřípadě i více.

  2. hlav napsal:

    Díky za dotaz, zeptáme se výrobce… hlav

  3. Jaroslav Vorlíček napsal:

    Ovládací modul MS-002 je zdrojem šířkově proměnných impulzů v duchu „normy“ pro funkci servopohonů v modelařina. Funguje takto: Jedna krajní poloha serva = 1mS, druhá krajní poloha serva = 2mS. To jestli se servo otočí o 180° (nebo i více) není záležitostí řídící elektroniky MS-002 (stejně jako jiných), ale záleží na konstrukci serva. Teoreticky by se mohly serva otáčet až o 270°, což je pracovní úhel potenciometrů. Serva jsou však obvykle konstruována a vyrobena s pracovním úhlem (až na výjimky) méně jak 180°. Tento úhel je totiž dán původním cílem použitím – při přejetí 180° se posuvná vzdálenost ovládaná servem zase zkracuje. Z vlastní zkušenosti vím, že z kontrolovaných (měřených) serv (65 ks) jich většina při daném ovládání 1 – 2 mS měla pracovní úhel 135°- 180° (pouze dvě měla pracovní úhel 180°!).
    Takže, moje odpověď na dotaz „zda by šlo, aby se točna otáčela o 180°, popřípadě i více“ bude znít vyhýbavě: Nejspíš to možné je, ale nikoliv v přímém spojení se servem a modulem MS-002 – důvody uvádím výše. Jaroslav Vorlíček

  4. Jan Hlaváček napsal:

    Dovolil bych si přidat vlastní zkušenost s pohonem točny od firmy PECO, leč v systému „digi“. Jednak jsem tuto levnou a jednoduchou točnu trošku vylepšil po mechanické stránce přidáním kuličkových ložisek (dvě na obě strany mostu), aby se lépe a přesněji otáčela. Na dno jsem přilepil pojezdovou kolej. K jejímu pohonu jsem použil malé servo, mechanicky přímo spojené s osou točny přes pevnou spojku. Ale vyndal jsem z něho elektroniku a motorek napojil přes funkční dekodér (Digitrax), a odpiloval zarážky, které definují max. vychýlení páky, čímž se nyní může motor otáčet stále dokola (i zpět). Dekodéru jsem definoval adresu a motorek serva tak ovládám přes dekodér z ovladače (Lenz), podobně jako lokomotivu. Při velmi pomalé „jízdě“ jsem se bez problému trefil kolej na kolej. Čímž jsem obešel problém všech točen, tj. přesné nastavování kolejí a jejich adjustaci po dobu, než po nich přeje lokomotiva. Točna je sice tč. v krabici, ale funkčně odzkoušená. Její čas (snad) přijde a pak také zpublikuji její ovládání stručně popsané výše.

Vložit komentář

Text komentáře: