Pošli příspěvek 'Pojezd pro M131.1 za využití pojezdu VT 75 od Minitrix' známému

Pošli kopii příspěvku 'Pojezd pro M131.1 za využití pojezdu VT 75 od Minitrix' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: MODELY, Modely Karla Brejši, ZPRÁVY

komentáře 2

  1. ViP napsal:

    Ahoj Honzo,
    dovolil bych si opravit jednu nepřesnost ve Tvém textu: ALS (tedy Luděk Aschenbrenner – pozn. J. H.) už N verzi převodovek nabízí, i když to jsou zatím spíš první vzorky pro ověření zájmu než nějaká masová výroba: http://www.rcmicrocars.eu/obchod/product.php?id_product=1938
    Viktor

  2. admin napsal:

    Vím, je to jistý pokrok oproti stavu před několik lety, kdy jsme nad prototypem diskutovali s „budějovickou sekcí MBN“ a kdy se hovořilo o intenzivní spolupráci. Je to i pokrok od pozdější doby, kdy mi Luděk poskytl několik vzorků studií převodovky N, které ale ještě nebyly zralé ke zkoušení (dlouhé osy, nevhodný převodový poměr..). Co mi před časem říkal, tak vzhledem k mimořádně obtížné výrobě šnekových kol s modulem M015 bylo nutné opustit myšlenku dělené osy pro kolečka (což uplatnil u modelů v měřítku TT a H0), čímž není možné z neotáčejících se ložisek snímat napájení; musí se ve velmi omezeném prostoru pojezdu vytvořit snímání napájení z koleček, která musí být tím pádem izolovaná (aspoň jednostranně). Pokud jde o pojezd pro aplikaci Luďkových převodovek, není ani náčrt konstrukčního řešení, takže event. pokračovatelé vývoje se nemají čeho chytit. Což o to, zvládnout by to asi šlo – viz řešení Jozefa Fetterika. Někoho možná odradí cena převodovky (na Hurvínka či Orchestrion cca 800 Kč! – i když samozřejmě ani ťuk proti stanovené ceně této mimořádně složité, pracné a náročné součástky!!) A konečně, převodový poměr 1:20 asi nebude stačit pro např. výše cit. modely. Moje řešení převodovky z leptu to ukázalo.. Podle doporučení skutečných Mistrů pojezdů-N by to chtělo převod prý až 1:24.
    Osobně jsem nadšený, že Luděk pokročil, leč škoda přeškoda, že se přerušila jeho spolupráce s modelářskými nadšenci, jak jsme si to plánovali u něho doma den před katastrofální potopou, která ho postihla.. – ZDE

Vložit komentář

Text komentáře: