14. modelářská výstava v Drážďanech (2018)
Vydáno: 12.2.2018 Druhý únorový víkend na drážďanském výstavišti patřil železničním modelářům. Je to již tradice, kterou zdárně udržují a vylepšují především modeláři z klubu v Pirně, coby organizátoři akce. Příznivé vstupné, navíc přizpůsobené standardním věkovým kategoriím (děti, dospělí, důchodci) každoročně přiláká bezpočet návštěvníků, nejen modelářů. K vidění zde bylo bezpočet kolejišť všech měřítek, nakupovat se také dalo, ale jen omezeně. Nabízené občerstvení nemělo chybu.
Druhý únorový víkend na drážďanském výstavišti patřil železničním modelářům. Je to již tradice, kterou zdárně udržují a vylepšují především modeláři z klubu v Pirně, coby organizátoři akce. Příznivé vstupné, navíc přizpůsobené standardním věkovým kategoriím (děti, dospělí, důchodci) každoročně přiláká bezpočet návštěvníků, nejen modelářů. K vidění zde bylo bezpočet kolejišť všech měřítek, nakupovat se také dalo, ale jen omezeně. Nabízené občerstvení nemělo chybu.
Kdo trošku zná historii výroby železničních modelů v této oblasti Německa a z toho plynoucí popularitu či náklonnost odborné i laické veřejnosti, nemůže být překvapen, že v Drážďanech preferují „pologigantické“ měřítko (TT), zatímco ostatní modelářská měřítka jsou zde zdvořile trpěna. Kdo se však povznese nad tento fakt a zaměří se spíš na detaily a různé vychytávky modelářů na jimi prezentovaných kolejištích, nejspíš bude spokojený.
Pravda ovšem je, že v nejhezčím modelářském měřítku (N) bylo na výstavě k vidění jen jediné kolejiště, zato však mezi ostatními bezkonkurenčně nejhezčí. 🙂 V podstatně se jednalo o kolejiště sestavené z řady modulů, ale proměnlivé šířky (podle toho, co bylo na jednotlivých modelech ztvárněno). Všechny moduly byly dokončené (žádné překližkové náhražky jen s přilepenou kolejí, jak je vidět na různých jiných modelářských akcích), jednokolejka s řadou oblouků projíždí zajímavou a členitou krajinu obsahující mosty, tunely, řeky, venkovská stavení, hrady, na cestě jsou pěkně vypracovaná nádraží a zastávky. Člověk by se vydržel koukat dlouhé minuty…
Jak už je uvedeno, většina kolejišť, také pěkných a zaslouživších si pochvalu, byla vytvořena v měřítku 1:120 nebo 1:87. Nijak blíž jsem je nestudoval, ale podle hroznů diváků okolo nich byly po zásluze obdivovány.
Jak už jsme několikrát konstatovali dříve, němečtí milovníci mašinek v posledních letech fandí velkým modelům v měřítcích např. 0, G, i větších. A to je paráda! Jedna celá hala výstaviště je vždy vyhrazena opravdovým gigantům na kolejích, které po kolejích žene skutečný parní stroj, nebo nějaký dieselův motor. Modeláři a paromilci si zde přišli na své.
Jestliže v perexu konstatuji, že nakupovat se v Drážďanech dalo, ale omezeně, bylo to míněno ve srovnání s jiným, podzimním veletrhem v Lipsku. Ale když o tom tak přemýšlím, ono vlastně jde o to, co člověk shání. Kdo třeba potřebuje tenké dekodérové vodiče (průřez 0,04mm2) měli je zde ve všech barvách, jeden svazek 10 m za 2 € (pravda, kde jsou ty časy, kdy jsem v N-šopíku prodával sadu 10 barev po 10 metrech za 180 Kč 🙂 .
Takže, výlet kousek za hranice byl příjemným zpestřením modelářova života. I když opravdové modelářské nadšení se třeba nedostavilo na sto procent. Ale co, třeba si už za šest týdnů spravíme chuť v rakouském Welsu.
Obrazová dokumentace
Foto hlav
Rubrika: FOTOGALERIE, Ze života (reportáže), ZPRÁVY 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
	














































