Model vagonové váhy N z produkce Miniatur v prodeji

Před pár týdny jsme avizovali nový výrobek z dílny Miniatur – vagónovou váhu (ZDE). Jelikož jsme považovali za rozumné (i když možná nadbytečné) vyslyšet názory lidí, kteří se podíleli na testech prototypu, anebo měli možnost se k němu vyjádřit, výrobce vyměnil vážní most původně zhotovený z leptaného plechu za plastový odlitek. Tím se o pár týdnů zdrželo dodání výrobku do prodeje. Limitovaná série několika desítek kusů vážního mostu v měřítku N je od soboty 11. 2. 2012 k dispozici v N-šopíku – ZDE

  Je třeba připomenout, že stavebnice vagonové váhy v měřítku N se skládá z dílů vyrobených z leptaného plechu tl. 0,16 mm, a odlitků z resinu. Součástí je i návod na stavbu, který je ke stažení (jako soubor .pdf) u původního článku – ZDE, nebo v N-šopíku – ZDE.
  Stavebnice vagonové váhy se skládá z vážního domečku (typ kovová budka), vážního mostu a krytu kanálu pro vedení pákového systému (pouze imitace). Výrobce připravuje – avšak v závislosti na skutečném zájmu modelářů – další typy domečků a také tentýž výrobek ve větším měřítku (TT).  
  Sestavení modelu je relativně snadné (obtížnost 2). K ohnutí kovových dílů je vhodné použít ohýbačku leptů. Spojení kovových dílů je možné provést lepením (vteřinovým lepidlem), anebo pájením. Pozornost je nutné věnovat velmi drobným dílům (semafor) – špatně se hledají, když náhodou upadnou na zem :-).
  Jelikož vážní most, který je instalovaný mezi oběma kolejnicemi na pražcích, nelze vyrábět podle všech typů kolejí jednotlivých výrobců, byl zvolen kompromis. Spočívá v tom, že šířka a výška odlitku vážního mostu (nyní z resinu) je přizpůsobena kolejivu PECO, resp. Fleischmann. Nicméně přesto si každý musí instalaci velmi pečlivě přizpůsobit svým podmínkám. Jednak výškově – pokud chce mít most ve stejné výšce jako hlavy kolejnic, musí jej podložit, příp. přibrousit. A za druhé musí dbát na velmi přesnou souosost mostu a kolejí a současně stejnou vzdálenost (mezeru) od obou kolejnic. Je třeba také vyzkoušet, aby nákolky dvojkolí některého vozidla nenarážely na náběh mostu a případně zde vozidlo nevykolejovalo. Prostě, jsme v měřítku N; jestliže v reálu je tato mezera nějakých 10 – 12 cm, u modelu to jsou desetinky milimetru. A proto je tak nezbytná pečlivost při instalaci vážního mostu.

Foto hlav

 

 

 

Rubrika: Kolejiště, STAVBY, ZPRÁVY

Vložit komentář

Text komentáře: