Pošli příspěvek 'Čmeláci z produkce mtb už jezdí i v ostrém oblouku. Ale jen po zásadní úpravě podvozku' známému
Vydáno: 10.12.2024Pošli kopii příspěvku 'Čmeláci z produkce mtb už jezdí i v ostrém oblouku. Ale jen po zásadní úpravě podvozku' známému

25.12.2024 at 14:33
Hezký den.
Děkuji za článek. Ne všichni jsou ochotni podělit se s ostatními o podobné rady.
Mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že model z první výrobní série skutečně nezvládá oblouky o poloměru R1, takže kdo je má na kolejišti a není ochoten podstoupit zmíněné úpravy, ať si model vůbec nekupuje. Alespoň ne ten z první série, zda výrobce v dalších sériích přistoupí k zde popsaným úpravám lze těžko předjímat.
Osobně jsem model hned po první zkušební jízdě rozebral a zbrousil rám popsaným způsobem. Bohužel to nestačí a je skutečně nutné oželet pluh. Nabízí se zde možnost výroby náhrady pluhu s větším otvorem pro horizontální pohyb spřáhla například z leptů, či 3D tiskem.
Děkuji tedy firmě MTB za nový model, ale opět je to jen na půlce cesty. Na kvalitu renomovaných výrobců zatím stále nedosáhne, ale pořád je to lepší než nic.
29.12.2024 at 17:50
Taky jsem zápasil. Odběr bylo třeba nainstalovat na všechny nápravy, jak je uvedeno v článku, tedy nevyhnul jsem se připájení dalších plíšků ke stávajícím s co nejmenší vrstvou cínu.
Průjezdy oblouky jsem já nakonec vyřešil úpravou rozchodu dvojkolí bez zásahů do pluhu či odlitku. Po mnoha pokusech se zadařilo takto: Bylo třeba 3 kola na dvojkolí k sobě přiblížit o 0,25 mm (2.,3.,6.), obandážované je 5. a 6. Pro přiblížení bylo třeba kola navrtat cca.0,3 mm vrtáčkem průměru 2mm, aby se překonala dorazová zábrana na osičce dvojkolí a šli tak k sobě kola přiblížit.
Repráček je umístěn vepředu na úkor zkráceného závaží až k otvoru pro šroubek.