Dovolím si trošku oponovat.
Tunel Blanka je bezesporu úctyhodné dílo, stejně jako třeba Nové spojení a před stavbaři nutno smeknout.
ALE! Troufám si tvrdit, že účelnější a pro Prahu přínosnější by bylo alespoň částečné dokončení tzv. Velkého okruhu, zejména propojení D1, D11, R10 a D8.
Stavbou Blanky bohužel zůstane tranzit mezi D8, R7, zárodkem R6 a D5 na dlouhá léta zakonzervován skrz centrum.
Díky za názor, Honzo. Upřímně řečeno, při psaní reportáže z podzemí mne nenapadaly ony žabomyší války pražských radních, starostů přilehlých obcí, všelijakých lobistů, představitelů stavebních firem a hlavně majitelů pozemků ať těch, přes jejichž parcely okruh půjde, nebo těch, kterým se vyhne a oni utřou nos. Fakt jsem byl ohromen onou mohutností stavby a o tom jsem hlavně psal.
Pokud jde o ty nekonečné spory o tom, kudy má severní a jihovýchodní část okruhu vést, musí být přece každému naprosto jasné, že jde o bitvu především mezi majiteli pozemků. Všechny ty kecy okolo jsou jenom zástupný problém. No, a hádat se budou do té doby, dokud si všichni zainteresovaní nenakradou ze státní kasy dostatek. A jestli na to doplácejí obyčejní lidé, to je přece nepodstatné. Počkejte si, až my budeme mít dost! Jediný příklad z praxe: Pod záminkou záchrany třech veverek, šesti mloků a dvanácti motýlů dokázali mocipáni odchýlit trasu dálnice okolo Plzně na trase mezi Budapeští a Mnichovem skrz jediný kopec (zvaný Valík), jen aby shrábli tučné vyrovnání za odprodané pozemky, které před časem nakoupili, když se coby vládní činitelé dostali k plánům trasy dálnice. Bez ohledu na to, že nakonec ten tunel skrz kopec stál stát miliardu (nebo víc?). Přesně o tohle jde při hádání se o Velký okruh. Problém není v tom, jestli ano nebo ne, ale kudy! Protože tudy poteče penězovod. Nebo nemám pravdu?
Zaplať pánbůh, že se staví aspoň ta Blanka. Jelikož bydlím v blízkosti jednoho z vjezdů/výjezdů do podzemí, mě tunel rozhodně pomůže. Už nyní je to paráda při cestách na jih. A věřím tomu, že Blanka pomůže k sesbírání přehuštěné povrchové dopravy (když už je v Praze z dob minulých nalinkovaná přes centrum města). Ale jelikož nejsem dopravní expert, ani občan zatížený majetky v podobě polností či nemovitostí, nechám další debatu těm, kteří se cítí zainteresovaní…
21.10.2011 at 17:19
Dovolím si trošku oponovat.
Tunel Blanka je bezesporu úctyhodné dílo, stejně jako třeba Nové spojení a před stavbaři nutno smeknout.
ALE! Troufám si tvrdit, že účelnější a pro Prahu přínosnější by bylo alespoň částečné dokončení tzv. Velkého okruhu, zejména propojení D1, D11, R10 a D8.
Stavbou Blanky bohužel zůstane tranzit mezi D8, R7, zárodkem R6 a D5 na dlouhá léta zakonzervován skrz centrum.
22.10.2011 at 19:31
Díky za názor, Honzo. Upřímně řečeno, při psaní reportáže z podzemí mne nenapadaly ony žabomyší války pražských radních, starostů přilehlých obcí, všelijakých lobistů, představitelů stavebních firem a hlavně majitelů pozemků ať těch, přes jejichž parcely okruh půjde, nebo těch, kterým se vyhne a oni utřou nos. Fakt jsem byl ohromen onou mohutností stavby a o tom jsem hlavně psal.
Pokud jde o ty nekonečné spory o tom, kudy má severní a jihovýchodní část okruhu vést, musí být přece každému naprosto jasné, že jde o bitvu především mezi majiteli pozemků. Všechny ty kecy okolo jsou jenom zástupný problém. No, a hádat se budou do té doby, dokud si všichni zainteresovaní nenakradou ze státní kasy dostatek. A jestli na to doplácejí obyčejní lidé, to je přece nepodstatné. Počkejte si, až my budeme mít dost! Jediný příklad z praxe: Pod záminkou záchrany třech veverek, šesti mloků a dvanácti motýlů dokázali mocipáni odchýlit trasu dálnice okolo Plzně na trase mezi Budapeští a Mnichovem skrz jediný kopec (zvaný Valík), jen aby shrábli tučné vyrovnání za odprodané pozemky, které před časem nakoupili, když se coby vládní činitelé dostali k plánům trasy dálnice. Bez ohledu na to, že nakonec ten tunel skrz kopec stál stát miliardu (nebo víc?). Přesně o tohle jde při hádání se o Velký okruh. Problém není v tom, jestli ano nebo ne, ale kudy! Protože tudy poteče penězovod. Nebo nemám pravdu?
Zaplať pánbůh, že se staví aspoň ta Blanka. Jelikož bydlím v blízkosti jednoho z vjezdů/výjezdů do podzemí, mě tunel rozhodně pomůže. Už nyní je to paráda při cestách na jih. A věřím tomu, že Blanka pomůže k sesbírání přehuštěné povrchové dopravy (když už je v Praze z dob minulých nalinkovaná přes centrum města). Ale jelikož nejsem dopravní expert, ani občan zatížený majetky v podobě polností či nemovitostí, nechám další debatu těm, kteří se cítí zainteresovaní…