Brejlovec v H0

Brejlovec (T 478.3, 4) je jedna z nejpopulárnější českých lokomotiv. V reálu i v modelech. Váže se k ní historka s pravdivým základem o jejím pestrém barevném ztvárnění. Když byly v 70. letech min. st. rozhodnutím FMD natřeny všechny lokomotivy jednotně, uniformně, a pak se ukázalo, že nejsou vidět v kritických situacích v přírodě, vyšlo v r. 1982 další nařízení FMD, že čela lokomotiv musí být opatřena žlutým nebo oranžovým pruhem. Jak se lze dočíst v „Malém atlasu lokomotiv 2009“, tato uniformita se vyhnula jen Brejlovcům (ř. T 478.3, 4) a ještě el. jednotkám ř. SM 488.0. Pod záminkou nedostatku barev je železničáři v depu Brno dolní vlastními silami natírali pestrými barvami.
  V loňském roce se na modelářském trhu objevily Brejlovci v barvách slovenských i českých drah od firmy Roco. Na konec roku byla ohlášena další novinka od sdružení Hornby (pod kódem 2912) Dieselová lokomotiva řady 753 „Brejlovec“, ČD Cargo. Prodejci začali brát objednávky v domnění, že využijí vánoční šílenství, modeláři a děti se těšili. Brejlovci od Rivarossi ale do konce roku nepřišly. Zřejmě to je k nám z Číny moc daleko. Jak mi včera potvrdil Petr Tichý z BEN International, i dnes paní Musilová z Classic Model, poslední zpráva říká, že Brejlovci ČD Cargo v měřítku H0 budou na pultech modelářských prodejen nejspíš až koncem února 2010. Tak snad se dočkáme. Mají prý být totiž ještě lepší jak mašinky od Roco. Honzík už se nemůže dočkat.   

Rubrika: ZPRÁVY

Vložit komentář

Text komentáře: