Úvaha nad rychlostním rekordem čínského vlaku

V záplavě zpráv o vyzrazených dokumentech amerických diplomatů, kteří svět okolo sebe (tedy kromě USA) vidí prizmatem jakýchsi „nadlidí“ (což je ale bohužel vlastní všem Američanům, nejen jejich diplomatům, protože takto jsou vychovávaní), málem zanikla zpráva agentury Nová Čína, že na jistém úseku tratě Peking-Šanghaj prolétnul rychlostí 486 km/hod. jeden z čínských rychlovlaků. Pikantní na tom, je, že se mělo jednat o testovací jízdu neupravené soupravy pro běžné komerční využití označené CRH380A na trati, která má být dokončena v roce 2012.  Není třeba pochybovat o nadcházející „ekonomické válce“, která nás v dalších desetiletí čeká.

  Vítězit bude nepochybně ten, kdo bude mít dokonalé technologie a bude je umět využít pro své cíle. Nemyslím si ale, že hlavním cílem bude blaho všech. To už dávno neplatí – ve svých důsledcích jde pouze a jenom o zisky jedinců a všelijakých mocenských skupin, které usilují o ovládnutí světa, nebo alespoň jeho velkých částí. To vychází z jednoduché rovnice „jedna + jedna“.
  Je mimo diskusi, že špička technologií, coby realizace vědeckých poznatků v praxi, se odehrává při vývoji prostředků schopných létat do a v kosmu a samozřejmě ve zbrojním průmyslu. Jenže, jak takový výzkum utajit před konkurencí? Jednou z cest je odvrácení pozornosti k nějaké velké aféře.
  A tak se nabízí dát do souvislosti aféru odhalenou WikiLeaks s testem supertajné mise nového bezpilotního raketoplánu americké armády označeného X-37B, který se v těchto dnech vrátil se sedmiměsíční mise ve vesmíru. Ale to je opravdu jen úvaha o časových souslednostech. Kdo jí chce věřit, ať hledá argumenty. Já nejsem špion ani anti-špion, ale fanda jakéhokoliv technického pokroku, takže se spokojím s povrchním konstatováním, že fandím jak super rychlým čínským vlakům, tak americkým raketoplánům. Jen ze zvědavosti ale budu sledovat, jak „někdo“ zamete se zakladatelem serveru WikiLeaks Julianem Assangem, co mu ještě hodí na triko kromě sexuálních zločinů a jestli se podaří nějakému „zámečníkovi“ otevřít bezpečnostní dveře tajného bunkru poblíž Stockholmu, kde prý jsou uloženy „kradené“ dokumenty, kterými se v současnosti baví celý svět, anebo jestli se najde nějaký šikovný hacker, který zruší švýcarský server, který převzal štafetu a odkud dnes novináři opisují hlášení amerických diplomatů.
  Jednoduší určitě bude sledovat, jak Číňané budují svoje železniční koridory. V tomto smyslu stojí za prolistování publikovaný materiál Tomáše Kulicha. Vedle toho je kousek dostavěné dálnice okolo Zlína plivnutím do moře, stejně jako žabomyší válka organizovaná kdovíjakými lobbisty o prodloužené trase metra směřující k letišti Ruzyně versus rychlovlak na Kladno cestou přes letiště, do které byl zatažen už i ombudsman, který tomu jistě rozumí jako já motýlům.

*    *    *    *    *

  Abych ale sestoupil z obláčků na zem. Dneska jsem byl pro vnoučka na Kladně a cestou tam, v teple soupravy RegioNOVA, jedoucí jako „pomalík“ (v terminologii Honzíka opak rychlíku), jsem si promítal, jaké by to bylo pěkné, kdyby tudy jezdil rychlovlak, jaký jsem poznal mezi letištěm a hlavním městem Nizozemí. Na cestě do Prahy s Honzíkem, již v rychlíku R1289, v nevytopeném vagonu a při venkovní teplotě okolo -10° C, jsem si už nic nepředstavoval, protože mi zamrzal mozek a měl jsem hlavně starost, aby mi vnouček nepřimrznul k sedadlu. Prostě, typické pro ČD: Zima jako v Rusku, lidi jako bubáci, jen paní průvodčí s hejlem na nose se snažila zachovala humor. Honzíka naučila vypouštět páru od pusy, což pak zkoušel až do stanice Praha-Dejvice, a nejspíš za odvahu, že se vydal s dědou na cestu s ČD, mu vydala hned dva dětské lístky.

Zdroj:

Ilustrační foto: Wikipedia

Rubrika: VARIO, ZPRÁVY

Vložit komentář

Text komentáře: