- Honzíkovy vláčky - https://www.honzikovyvlacky.cz -

Styrodurové kolejiště Pavla Tvrze je už skoro hotové

[1]Zatímco já jsem se na dlouhé týdny se stavbou kolejiště zaseknul (důvody jsou nepodstatné), jiní makají, jen se z nich kouří. Třeba Pavel Tvrz dodělal nádraží, postavil osvětlení a „podpalubí“ mu kontrolují kamery. Ale o tom jsem už referoval – ZDE [2]. Jeho kolejiště pro gigantické vlaky (H0) už dostává tvary dokončeného projektu, byť každý ví, že dobré kolejiště není hotové nikdy.

  Je marné chtít po Pavlovi nějaké plánky kolejiště, stejně jako nákresy detailů staveb, či schémata zapojení elektronických obvodů, které si většinou vymýšlí a staví sám. „Nikdy jsem žádné plány nepotřeboval, všechno nosím v hlavě. Jediný papír, co jsem si kdysi namaloval, byla ležatá osmička s oválem kolem ní, což je tvar kolejiště,“ říká a já mu tiše závidím, že sklerózu má podstatně menší než já. Zatímco já musím mít na všechno nějaký plánek či aspoň skicu, Tvrze papíry zdržují. Plkáme u kafíčka, zatímco naši vnuci po kolejišti ze styroduru – ZDE [3] a ZDE [4] nebo ZDE [5] – prohání vlaky tažené ozvučenými lokomotivami.
  Po obvodu kolejiště jezdí v autonomním režimu úzkorozchodka. Projíždí i po prvních dvou kolejích v nádraží. Pavel pro ni vymyslel systém dvou smyček, takže jediný vlak vytvoří zdání pohybu několika souprav. Kombinace měřítka H0 a H0e je fakt lahodící oku modeláře.
  Autor je oprávněně pyšný na svůj elektronický systém instalovaný ve skrytých nádražích, který zastavuje a rozjíždí vlaky po nastavení cesty. Nově je „podpalubí“ vybaveno hlídacím TV systémem pořízeným za babku od Číňana. Dvě kamery (uvažuje se o dalších) mají signály vyvedené na ovládací panel. Motorista by řekl, že Tvrzovo kolejiště je pěkné „vytuněné“. Ochránci lidských práv a duší by kroutili hlavou, že velký bratr už sleduje i modely vláčků. Vnuci jsou ovšem tímto technickým nápadem nadšeni. Číhají u monitorů na průjezd vlaku ve skryťáku jako kočka u myší díry.
  To, že ve všech domečcích se svítí, v dílnách depa, v kotelně a jinde blikají „plameny“ z dvoubarevných LED – to je u Tvrze naprosto samozřejmé. Už jednou jsem napsal, že Pavel by snad dokázal rozsvítit cokoliv. Jeho přepychovým majstrštichem je blikající maják na střeše Volhy v barvách Veřejné bezpečnosti. Pravda, napomohly mu k tomu nejmenší LED na trhu (v patici 0402), které nabízíme v N-šopíku – ZDE [6].
  Ostatně, všímavého čtenáře jistě zaujme obrázek svítící lucerny výhybkového výměníku (a jistě mu odpustí, že ji má momentálně nastavenou nesprávně ve vztahu k poloze kolejí výhybky) . Svítící lucernička vznikla zásadní přestavbou leptu od Hekttora. Čímž jsem byl inspirován pro úpravu téhož v měřítku N. Lucernička od TRIXe taky svítí (díky světlovodu), dokonce se v elmg. přestavníku i otáčí o 90 stupňů. Ale my, co jsme zblbli a instalovali si výhybky od PECO, a honíme je servy, máme co dohánět…
  Když tak koukám na obrázky Pavlova kolejiště, tak vlastně ani nevím, co mi tam ještě chybí. Možná nějaké vozovky, chodníky okolo nádraží, stromy a keře, silniční vozidla… Jenže to ví jen autor, co bude ještě na kolejišti ze styroduru realizovat. Závidím mu, že už bezproblémově jezdí. Což mi lehce cestou z návštěvy vyčetl vnouček Honzík…

Foto Pavel Tvrz

 

 

6 Comments (Open | Close)

6 Comments To "Styrodurové kolejiště Pavla Tvrze je už skoro hotové"

#1 Comment By Petr On 16.7.2012 @ 21:02

Jeste jsem ani necetl clanek a uz ted rikam, ze to je krasne kolejiste 🙂 hned bych u nej sedel a ani se nehnul 🙂

#2 Comment By Jan Merhaut On 18.7.2012 @ 17:19

Povedení nádraží je perfektní, skoro bych byl ochoten věřit, že jde o fotografie reálu a ne modelu.

#3 Comment By Míra On 19.7.2012 @ 07:50

Holt i tady platí – kdo umí, umí. Ostatní čumí a čumí. Moc pěkné kolejiště.

#4 Comment By erik On 20.7.2012 @ 13:37

Krasne kolajisko, na niektorych foto ako skutocne, je mozne niekde zistit jeho rozmery?
Dakujem

#5 Comment By erik On 20.7.2012 @ 13:41

Ospravedlnujem sa, uz som si preklikal odkazy a rozmery nasiel :-)))

#6 Comment By Pavel Tvrz On 4.8.2012 @ 23:01

Děkuji za chválu, ale jak psal Honza, že kolejiště je skoro hotové, tak to opravdu není. Ještě chybí mnoho doplňků, postaviček, osvětlení a hlavně návěstidel. Co by to bylo za nádraží bez nich.
Pavel Tvrz