Pošli příspěvek 'Komarek „pod párou“ objížděl některá pražská nádraží ' známému

Pošli kopii příspěvku 'Komarek „pod párou“ objížděl některá pražská nádraží ' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: FOTOGALERIE, Ze života (reportáže), ZPRÁVY

komentáře 2

  1. Bohouš napsal:

    K označení P a Z na přední a zadní straně vozu. Nedávno jsem na YouTube viděl jeden díl seriálu Hledání ztraceného času, věnovaný železnicím za první republiky (https://www.youtube.com/watch?v=nklzB493plo). Je v něm na několika místech vidět motorové vozy a většina z nich má právě ono P a Z. Bylo to asi proto, abychom na první pohled odlišili, co považovat za předek a co za záď. Dnes to jistí číslo kabiny, ale to moc vidět není.

  2. Polabský napsal:

    Jen pro doplnění, staré návěsti pro posun vycházely z předpokladu, že trakční vozidlo má předek, ztotožněný s komínem. To u motorových a elektrických lokomotiv je poněkud nezřetelné. Proto označení P -ředek a Z -adek, aby strojvedoucí pochopil, co se od něj žádá 🙂 !
    Jen na okraj:
    Trošku mne mrzí, že na nejmenovaném „kamenovacím“ fóru tzv. „moudrých“, kde tzv. „odborníci“ přesně vědí, co všechno koná NTM zcela blbě, tentokrát nezazněl ani pšouk o něčem, co osobně považuji za „majstrštych“ několika řadových pracovníků muzea. Vždyť Lužná jim Komarka vrátila do Chomutova, jako provozu zcela neschopného a pan J. P. se ujal přepočítání celého rozvodu a také mnoha opravných zásahů do kotle i stroje!!
    Děkuji ale za velmi nevtíravou reportáž.

    P.S. „Odborník“, je člověk který ví h-v-o, ale ví ho zcela jistě!!

    Hezký večer Všem a Honzovi osobně děkuji !!

Vložit komentář

Text komentáře: