Přátelé, uměl by někdo popsat označení nástupišť a čísla služebních kolejí na jižní části Hlavního nádraží z pohledu kamery Playtvaka.cz? Nějak se nemůžu zorientovat při hlášení té paní z nádražního rozhlasu. Děkuji.
Mimochodem, na webu SŽDC – ZDE – jsou k dispozici (asi) všechny aktuálně provozované tabule na nádražích v ČR s údajem o druhu a číslu vlaku, směru jízdy, času příjezdu a odjezdu, z kterého nástupiště, resp. koleje a také o event. zpoždění. Ale plánek nástupišť a kolejí jednotlivých nádraží tam není. U malých nádraží to není nutné, ale souhlasím, že k prezentaci Playtvaka.cz z pražského hlavního nádraží by se plánek hodil…
Škoda, že kamera Playtvaka.cz zbytečně zabírá kus severo-jižní magistrály, namísto pravé části vyšehradského zhlaví Hlavního nádraží, a že není víc skloněna, aby byla vidět větší část tohoto zhlaví. Právě pohyb vlaků přes výhybky je zajímavý, že? To pozadí zase až tak důležité není.. Ale jinak dobrý! Pepa.
Tak, po dlouhém hledání se mi podařilo najít plánek současného stavu (resp. přesněji stavu plánovaného v roce 2007) – ZDE.
Ten nákres na konci článku je cenný, ale jeho pravá strana odpovídá stavu před vybudováním Nového dopravního spojení (čtyři koleje v tunelech pod Vítkovem).
Takže, když si to shrneme:
Koleje zleva na záběru kamery – jižní zhlaví (K=kolej, *N*=nástupiště):
K13a – kusá, *N Ia*, K11a kusá, *N I*, K9, K7, *N II*, K1, K2, *N III*, K8, K12, K14, *N IV*, K20, K22, *N V*, K24, K26, *N VI*, K28, K30, *N VII*, K32 (není vidět na záběru).
Na severní straně, která není na záběru vidět, jsou kusé koleje 13b, 11b a nástupiště Ib. Končí proti budově podobně, jako na jihu 13a a 11a.
16.2.2016 at 10:46
Přátelé, uměl by někdo popsat označení nástupišť a čísla služebních kolejí na jižní části Hlavního nádraží z pohledu kamery Playtvaka.cz? Nějak se nemůžu zorientovat při hlášení té paní z nádražního rozhlasu. Děkuji.
17.2.2016 at 10:36
Mimochodem, na webu SŽDC – ZDE – jsou k dispozici (asi) všechny aktuálně provozované tabule na nádražích v ČR s údajem o druhu a číslu vlaku, směru jízdy, času příjezdu a odjezdu, z kterého nástupiště, resp. koleje a také o event. zpoždění. Ale plánek nástupišť a kolejí jednotlivých nádraží tam není. U malých nádraží to není nutné, ale souhlasím, že k prezentaci Playtvaka.cz z pražského hlavního nádraží by se plánek hodil…
17.2.2016 at 17:09
Škoda, že kamera Playtvaka.cz zbytečně zabírá kus severo-jižní magistrály, namísto pravé části vyšehradského zhlaví Hlavního nádraží, a že není víc skloněna, aby byla vidět větší část tohoto zhlaví. Právě pohyb vlaků přes výhybky je zajímavý, že? To pozadí zase až tak důležité není.. Ale jinak dobrý! Pepa.
17.2.2016 at 17:45
Tak, po dlouhém hledání se mi podařilo najít plánek současného stavu (resp. přesněji stavu plánovaného v roce 2007) – ZDE.
Ten nákres na konci článku je cenný, ale jeho pravá strana odpovídá stavu před vybudováním Nového dopravního spojení (čtyři koleje v tunelech pod Vítkovem).
Takže, když si to shrneme:
Koleje zleva na záběru kamery – jižní zhlaví (K=kolej, *N*=nástupiště):
K13a – kusá, *N Ia*, K11a kusá, *N I*, K9, K7, *N II*, K1, K2, *N III*, K8, K12, K14, *N IV*, K20, K22, *N V*, K24, K26, *N VI*, K28, K30, *N VII*, K32 (není vidět na záběru).
Na severní straně, která není na záběru vidět, jsou kusé koleje 13b, 11b a nástupiště Ib. Končí proti budově podobně, jako na jihu 13a a 11a.
9.3.2016 at 13:00
Tak konečně legálně a veřejně publikované informace ZDE .
Děkuji Hankovi na fóru za zajímavou informaci – ZDE.