Špičkové kolejiště kombinované v měřítcích H0 a H0e na prodej

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJeště se nestalo, abychom prostřednictvím webu Honzíkovy vláčky informovali o nabídce prodeje zcela dodělaného a plně funkčního kolejiště s rozsáhlou sadou lokomotiv a vagonů. Jenže roky běží, přátelé, a tak by nikoho nemělo překvapit, že modelář jednoho dne dojde k poznání, že je potřeba skončit. A že jeho mnohaleté dílo je nutné nabídnout někomu jinému, kdo si ho užije a komu bude i nadále dělat radost. 

  Kolejiště, o kterém mluvím, jsme už na stránkách Honzíkových vláčků několikrát prezentovali, např. ZDE. A pak ještě několikrát, třeba ZDE. Za dlouhé roky, co na něm Pavel Tvrz makal, se mu podařilo vymodelovat věrohodnou scenérii s velkým nádražím, městem v pozadí, či depem plným ajzenboňáckého života a bezpočtem všelijakých nápaditých detailů. Nechybí ani venkovské exteriéry, tunely, mosty, cesty atd. Na kolejišti není místečko, které by nebylo něčím zajímavé. Vymodelované budovy samozřejmě mají vnitřní osvětlení, které se však díky elektronice (časovače) rozsvěcují a zhasínají postupně a pokaždé jinak, jak je to v reálu obvyklé. Ale co víc, jelikož v měřítku H0 si lze hrát s opravdovými detaily, přes okna budov je vidět vnitřní zařízení místností a v nich bydlící obyvatele. Také auta na ulicích a cyklista jsou osvětleny. Pomyslným vrcholem modelářovy hry se světýlky (LED) je pak pan velkostatkář Pytlíček bafající „hořící“ doutník – ZDE.

  Kolejiště má rozměr 360 x 130 cm. Nosná část celého povrchu je vytvořena z extrudovaného styroduru, který je z důvodu pevnosti uložen na rámu z Jäklu. Rám je dvojitý. Vrchní rám i s kolejištěm je možné díky motorovému pohonu a pákovému mechanismu zdvihnout kvůli snadnějšímu přístupu pod a za kolejiště (čistění, údržba atd.).

  Základ kolejové cesty v měřítku H0 tvoří „osmička“, přičemž v horní delší úhlopříčce je rozlehlé několika kolejné nádraží, ve spodní části pak skryté nádraží, které je monitorováno dvěma kamerami. Obě zhlaví končí v zářezech tratě, trať vede po mostech a v tunelech. Vedle nádraží je rozlehlé depo s dílnami. V pravé části kolejiště jsou pak další hospodářské objekty.

  Po první koleji v nádraží vede spílka pro H0e trať, která prochází po zadním obvodu plochy kolejiště a na obou bočních stranách kolejiště končí smyčkami. Tato trať je částečně automatizovaná a je na provozu tratě H0 nezávislá. Mimořádně vhodně doplňuje provoz na trati H0.

  Ovládání vlaků je digitální (systém ROCO), ovládání příslušenství je analogové pomocí přepínačů výhybek a vypínačů osvětlení. Obojí se ovládá z vyklápěcího pultu, které je integrovaný pod kolejištěm.

  Součástí nabídky prodeje kolejiště jsou digitalizované lokomotivy, převážně ozvučené. Všechny lokomotivy H0 jsou z „období ČSD“, u některých je doplněné osvětlení. Jedná se o:
T435 (Pmt), T478.3082, T679.1225, 555.010, 555.111, T478.1, 431.026, 365.434, 455.224, 63289 (317) (všechny ROKO), 478.1 (mtb);

   V měřítku H0e:
994307 (ROCO), dva kusy, doplněné osvětlení, 994652 (ROCO) dva kusy, doplněné osvětlení.

  Všechny lokomotivy byly zakoupeny nové a byly digitalizovány v profesionálním obchodě.

  Ke sbírce patří i cca 50 ks vagonů, většinou z „období ČSD“.

  Nabízené kolejiště a kompletní vozový park, elektronické systémy a doplňky kolejiště hodlá majitel prodat jen jako celek. Vážným zájemcům je ochoten ukázat kolejiště v provozu, ale s ohledem na nutnost jeho demontáže pouze v nejbližších dnech, max. týdnech. Podle zájmu pak sdělí i další detaily k provozu a ovládání, vč. požadované ceny. Kolejiště je možné převézt pouze v celku po odmontování z nosného rámu.

Obrazová dokumentace

Foto autor

Vážní zájemci mohou získat bližší informace u majitele – mail: paveltvrz47@seznam.cz

.

Rubrika: FOTOGALERIE, Kolejiště, ZPRÁVY

Komentáře: 2

  1. Bohouš napsal:

    Pavlovo kolejiště jsem několikrát viděl. Pevně doufám, že si prodej ještě rozmyslí, nebo pokud ne, že ho koupí někdo, kdo ho brzo nezničí. Bylo by ho skutečně škoda. Krásná práce.

  2. jiří kubík napsal:

    Měl jsem možnost dvakrát navštívit Pavla a obdivovat jeho kolejiště. Je pěkně vyvedeno do detailů a hlavně zkombinované z úzkou, a to se opravdu hned tak nevidí. Kombinovaný provoz a nepřeplácaná krajina. Je to sice smutné, ale každý modelář musí jednou nějak skončit, ale snad se najde nový a dobrý majitel.
    Jirka

Vložit komentář

Text komentáře: