Pošli příspěvek 'Projekt Leo Express představil v Hyde Parku Leoš Novotný' známému

Pošli kopii příspěvku 'Projekt Leo Express představil v Hyde Parku Leoš Novotný' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: VARIO, ZPRÁVY

komentářů 6

  1. Jaroslav Vorlíček napsal:

    Plně souhlasím s autorem, cituji „že švýcarské železnice nejsou jen pěkné moderní soupravy, ale komplex všeho, co souvisí s touto dopravou.“
    Pro mne byl takto šok, když v dobách zkušebních jízd PENDOLINA do Brna za 300,-Kč jsem tímto moderním a hlavně čistým vlakem odjížděl ze zaplivaného Holešovického nádraží a pak se na něj zase vracel. Proč také někdo nepodniká s důstojným nádražím ala Švýcarsko?
    K nakousnutému článku o pohonu: Bylo by asi vhodné sehnat fundovaný vysvětlující komentář k pohonu vlaku LEO EXPRESS. Jestliže je vlak poháněný asynchronními motory – teda motory na střídavý proud, ale trať je 3kV DC – je zřejmě vybaven frekvenčními měniči, nebo elektromotor-generátory, či i nějak jinak?
    A na závěr si lze jen přát, aby „sběratelé kovů = zloději“ náhodou neodšroubovali pár patek na kolejích, protože při této jízdní rychlosti by to asi s vagony v poli jen tak neskončilo…

  2. vvitty napsal:

    Soupravy jsou pochopitelne vybavene tranzistorovymi trakcnimi menici.

  3. hlav napsal:

    … a proč pochopitelně, Viktore?

  4. vvitty napsal:

    Polovodicove menice maji celou radu vyhod, takze se uz dnes v kolejovych vozidlech jine systemy naleznou jen vyjimecne. Daji se dobre regulovat, maji male ztraty ($$$), dobrou spolehlivost a minimalni udrzbu – nemaji zadne mechanicke prvky, atd…
    I ve stridavych lokomotivach se dnes proto pouziva system trakcni transformator – usmernovac – polovodicovy menic – asynchronni trakcni motor.
    Stoji za to zminit, ze firmy schopne vyrabet diody a polovodicove spinace pro tyto aplikace muze spocitat na prstech (my to treba neumime) i mene sikovny drevorubec, a jednou z nich je stale CKD.

  5. hlav napsal:

    „Elektrická výzbroj jednotky pro napájecí systém 3 kV DC je na bázi vodou chlazených IGBT trakčních měničů a asynchronních trakčních motorů. Vlakový řídicí systém je typu SELECTRON se sběrnicí bus s příslušným diagnostickým systémem.“ Citace viz http://www.le.cz/cms/25-naše-vlaky.html

  6. admin napsal:

    IGBT je bipolární tranzistor s izolovaným hradlem (anglicky Insulated Gate Bipolar Transistor IGBT). Je to druh tranzistoru, který je zkonstruován pro velký rozsah spínaných výkonů (od zlomků W až po desítky MW) a vysokou pulzní frekvenci. IGBT je integrovaná kombinace unipolární a bipolární součástky. Čip tranzistoru má hradlo izolované tenkou oxidovou vrstvou stejně, jako výkonový MOSFET. Na kolektorové straně je vytvořen PN přechod, který injektuje minoritní nosiče do kanálu, když je IGBT sepnut. To výrazně snižuje úbytek napětí a tím i ztrátový výkon v sepnutém stavu.
    ZDROJ: Wikipedie, otevřené encyklopedie – http://cs.wikipedia.org/wiki/IGBT

Vložit komentář

Text komentáře: