Pošli příspěvek 'Den jako stvořený pro železniční nehody' známému

Pošli kopii příspěvku 'Den jako stvořený pro železniční nehody' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: ZPRÁVY

komentáře 2

  1. Honza Merhaut napsal:

    Z té nehody TGV je více poučení.
    – u modelového kolejiště s velkými skrytými úseky je nutné mít detekci obsazení minimálně v těchto neviditelných místech;
    – všechna soukolí musí být opatřena odporovým lakem, jako je např. normou předepsáno v Zababově. Snadno se může stát, že přehlédneš, že někde zůstal odpojený vagon;
    – na trati tohoto typu (falešná dvojkolejka s velkými skrytými částmi) je potřeba mít funkční autoblok a pokud možno i funkční skryťák. Jinak je to dost nudný provoz;
    – důležité je také mít jednoduché a přehledné ovládání výhybek v hlavním nádraží – Karlovi dá dost práce nastavování cest, aniž by došlo k „říznutí“ nesprávně postavené výhybky;
    – ukazuje se také, že je přílišným omezením, že v hlavním nádraží chybí kolejové spojení mezi kolejemi obou „směrů“ – je hrozně nepraktické, že když potřebuješ přejet třeba mašinou z jedné z takto nepropojených kolejí na tu „opačnou“, musíš objet celé kolo;
    – dobrým řešením by bylo mít možnost přepínačem odpojit v případě potřeby celou hlavní stanici od zbytku kolejiště (ponechat na každou stranu alespoň metr traťových kolejí) a tak mít možnost posunovat.

    Ještě bych rád doplnil na adresu firmy Kato: Patří jí čest a sláva za dokonalou konstrukci a kvalitu materiálů i zpracování – vlak totiž přežil pád na dlažbu až na dva téměř nepatrné úlomky na hranách střechy motorového vozu bez úhony. Díly stačilo opět zaklapnout. Nic se nerozlomilo, žádné dráty se nepřetrhly ani neutrhly.

  2. JJ napsal:

    Z pera znalce místních poměrů, který si nepřeje být jmenován, neboť vyšetřování ještě neskončilo:
    Vlak R 791 odjel bez postavené vlakové cesty, proti návěsti „Stůj“ a následně řízl výhybku, která byla postavena na sousední kolej pro vlak R 783, který už minul vjezdové návěstidlo. Na JOP se rozezněla výstraha upozornění na výhybku v rozřezu a výpravčí použil General stop. Ten funguje radiově, signálem, který je vypuštěn do okolí. Všechny lokomotivy, které jsou zařízením vybaveny a jsou v dosahu signálu použité základnové radiostanice, zachytí signál a na jeho popud vysílačka na lokomotivě pomocí elektromagnetického ventilu vypustí vzduch z brzdového potrubí. Je to stejné, jako kdyby někdo uvnitř vlaku zatáhl za záchrannou brzdu.

Vložit komentář

Text komentáře: