Honzo, pro upřesnění, to co jste vyfotili je dvojitá kolejová spojka. Pojem „angličán“ je o výhybce. Jinak pěkná reportáž o odbočné staničce. Posílám ti ještě jednu zajímavost o této stanici. Původně se jmenovala žst. MIKOVICE. Posílám ti i schéma stanice, ale musíš si ho trošku pro reportáž upravit. Milan
Zprohýbané koleje a propadlé styky, které jste zpozorovali na „velvarské“ lokálce, jsou způsobeny provozem v posledních 15 letech, kdy na nádraží ve Velvarech byly přepravovány statisíce tun speciálních plechů z Vítkovických oceláren. Plechy sloužily k výstavbě skladovacích nádrží na ropu, tzv. Centrálního tankoviště ropy, budovaného poblíž nedaleké obce Uhy. Trať dostala skutečně zabrat. Ještě pro ilustraci – informace o CTR jsou na této adrese: http://www.mero.cz/provoz/rozsireni-ctr-nelahozeves/
Jako vždy, Honza Jáchymstál našel vysvětlení mého kritického postřehu, tentokrát o pokroucených kolejích. Pro mne je to překvapující vysvětlení. Stavbu Centrální tankoviště ropy jsem studoval několik hodin díky odkazu, o kterém jsem neměl ani tušení. A opět jsem se musel zamyslet nad tím, proč se naše média nevěnují skutečně velkým věcem, které se u nás dějí, a jsou pro ně pioritní reportáže třeba o politických mrtvolách, jakými jsou např. jistý Langer nebo Böhm…
Díky, Honzo.
16.3.2012 at 09:50
Honzo, pro upřesnění, to co jste vyfotili je dvojitá kolejová spojka. Pojem „angličán“ je o výhybce. Jinak pěkná reportáž o odbočné staničce. Posílám ti ještě jednu zajímavost o této stanici. Původně se jmenovala žst. MIKOVICE. Posílám ti i schéma stanice, ale musíš si ho trošku pro reportáž upravit. Milan
16.3.2012 at 15:53
Pokud jde o terminologii a dělení výhybek doporučuji prostudovat si např. text „Výhybky a výhybkové konstrukce“ In: http://telegrafroad.sweb.cz/legislativa/vyhybky.pdf
16.3.2012 at 20:23
„vykotlejka“ vypadá, jako že už asi něco vykolejila …
26.3.2012 at 17:16
Zprohýbané koleje a propadlé styky, které jste zpozorovali na „velvarské“ lokálce, jsou způsobeny provozem v posledních 15 letech, kdy na nádraží ve Velvarech byly přepravovány statisíce tun speciálních plechů z Vítkovických oceláren. Plechy sloužily k výstavbě skladovacích nádrží na ropu, tzv. Centrálního tankoviště ropy, budovaného poblíž nedaleké obce Uhy. Trať dostala skutečně zabrat. Ještě pro ilustraci – informace o CTR jsou na této adrese:
http://www.mero.cz/provoz/rozsireni-ctr-nelahozeves/
26.3.2012 at 23:47
Jako vždy, Honza Jáchymstál našel vysvětlení mého kritického postřehu, tentokrát o pokroucených kolejích. Pro mne je to překvapující vysvětlení. Stavbu Centrální tankoviště ropy jsem studoval několik hodin díky odkazu, o kterém jsem neměl ani tušení. A opět jsem se musel zamyslet nad tím, proč se naše média nevěnují skutečně velkým věcem, které se u nás dějí, a jsou pro ně pioritní reportáže třeba o politických mrtvolách, jakými jsou např. jistý Langer nebo Böhm…
Díky, Honzo.
22.8.2012 at 23:16
Díky za pěkný článeček. Ta „výkotlejka“ hlavně vypadá, že byla použitá – copak komu ujelo? 🙂
Díky i za odkaz na Mero – čumím.