Pošli příspěvek 'Posedmé v Blansku, aneb Kudy teče voda' známému

Pošli kopii příspěvku 'Posedmé v Blansku, aneb Kudy teče voda' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: ZPRÁVY

komentářů 11

  1. Míra napsal:

    Ahoj, když jsem si to poprvé přečetl, tak jsem zalitoval poprvé, že nejsem členem Zababova. Asi to muselo být fajn. Míra

  2. Dan Buchtela napsal:

    Zcela souhlasím a ztotožňuji se s tím, že daleko jednodušší než řezání do hotového modulu je škrtání a čmárání do plánků. To vše je ale možné za předpokladu, že autor takový plánek má připravený a dá jej k diskuzi.
    Dokonce mám pocit, že lidé vůbec nejsou zvyklí si takové plánky pro terén vytvářet. Elektroinstalaci si každý namaluje, kolejové schéma si také každý vyprojektuje, ale u přírody bohužel stále platí „já to tam potom nějak dobastlím“. Ani Michal ani Igor žádný podobný plánek či skicu připravenou neměli, resp. nepředložili.
    Píšu to jen proto, že jsem to nebyl já, kdo Michalovi rozřezal jen tak pro nic za nic jeho modul :-). Dostal jsem se k tomu tak trochu jako slepý k houslím :-). Michal za mnou přišel a požádal mě o pilu a následně, jestli bych mu na modulu provedl fyzický řez podle již naznačené čáry. On to byl, kdo se rozhodl modul upravit. Nepopírám, že ho v tomto rozhodnutí mohl ovlivnit můj výklad ohledně trasování trati a terénu, ale řezat na jeho modulu nutné nebylo – mohl klidně znázorňovat trať v zářezu. Mluvil jsem spíš obecně o tom, aby všichni neutápěli trať ve vyšším terénu i v místech, kde to logiku nemá a nedělali na modulech nelogické terénní „bubliny“. Tak to jen na dokreslení.
    Jinak díky za rychle zpracování reportáže z Blanska. Dan.

  3. hlav napsal:

    Tušil jsem, že Dana můj poslední odstavec lehce nadzvedne, leč s takovým úmyslem jsem ho rozhodně nepsal. Naopak! Mojí snahou bylo zdůraznit právě to, co vysvětloval ostatním, že když se zapomene vyspádování terénu kvůli vodě, resp. odvodnění okolí tratí, musí přijít na řadu v krajním případě i pila. Jinými slovy, není dobře, aby na modelu nebyla akceptována zásadní priorita dodržovaná při stavbě tratí v reálu, tedy že terén musí být vyspádovaný tak, aby voda trať nepodmáčela. Tohle zdůrazňoval nad Michalovým modulem třeba i Ondro. Z mé pusy pak už jen zaznělo shrnutí, které jsem použil jako motto reportáže – „kudy teče voda“. A to všechno ostatní už jsou jen kudrlinky, aby se článek lépe četl… Tak to je. hlav

  4. Michal Dobrovolný napsal:

    Ano, je to tak, já Dana o řezání modulu poprosil :-). Ani nejde tak o vodu jako o to, že modul nebude mít pouze vyvýšeniny, ale i místa pod úrovní trati. A taky od toho byla sešlost v Blansku, aby mně – začátečníkovi – poradili zkušenější kolegové, jak na ten modul správně jít 🙂 . Takže jim děkuji a těším se na další setkání. Michal

  5. Radyme napsal:

    Honzo, Tvé chvály jsem si všiml (i když později, než jsem psal do konfery) a je dostačující; i přes to, že na fotce vypadám jako mimoň.

  6. ivan stasa napsal:

    No, toho ukecanyho jsem si snad zaslouzil, ale zase na druhe strane to bylo moooc prima sdilet vsechno mozne. Parta co byla v Blansku je moc a moooc dobra a jsem rad, ze jsem konecne doma a zacinam stavet moduly (myslim doma v krasnych Skochovicich). Osobne se kazdy muze podivat na moje yahoo a videt moje stranky , či . Popsal jsem tam kompletne ve fotogaleriich vsechno co vim jak stavet prirodu a vubec moduly. Zacnu tam davat jak stavim N-kove modely CSD. Modulu jsem postavil celkem sedm a jsou to Free-mo. Koleji jsem nakladl pres stovky a stovky metru jak v H0, tak i v N-ku. Srdcovky napajim jiz tricet let pres Turtoise (zelva). Jinak jsem ted sedim u TV s poznamkami a procitam vsechny ty informace, ktere jsem v Blansku ziskal. Je toho kupa. Tesim se na dalsi setkani se vsemi. Ahoj Ivan. P.S. Pekne webstranky, Honzo.

  7. Dan Buchtela napsal:

    Mně se to úvodní foto líbí. Aspoň teď konečně vím, jak má vypadat skutečný Mistr 🙂 !

  8. Ondro napsal:

    Ahoj banda, namiesto toho, aby som zalomil a dospal nevyspane prave tlacim „Rukovet provozu vozidel“. Srdcovky este nelikvidujem, lebo ziadne nemam, zato som zahoruca uz zdigitalizoval tu malu paru. Dieta mi asistovalo pri vybalovani masiniek, kablov a fredov, zda sa teda, ze uchylka bude dedicna. Teda ako masinkova, tak aj elektrikarska. Ako hovoril Ivan Stasa, ved su to „elektricke vlacky“.
    Toz nazdar! Nech ziju masinkove webstranky!

  9. Ales Oksa napsal:

    Pani ako Vam zavidim, dostat sa na taketo stretko musi byt fajn, skoda ze nemozem cestovat ako chcem, hold druhy prirastok (necakany) do rodiny mi vsetko zmietol zo stola, a skoda ze na Slovensku nie je viac N-karov (viem asi o 2 – 3-och), i mi by sme urobily nieco podobne, mne ostava len ticho zavidiet a len citat nejake reporty. No i za tie Vam dakujem.

  10. Ales Oksa napsal:

    Skoro som zabudol, potrebujem podvozkove masky na M 240+B-alm v pocte 2+6 ks (motoraky+privesaky), nenajde sa dobra dusa, ktora by mi ich vyhotovila, moze byt lept, alebo odliatok. Dakujem

  11. Dan Buchtela napsal:

    Aleši, napiš mi skrz ty masky na soukromý mejl, zkusím to domluvit s Jirkou Heráčkem.

Vložit komentář

Text komentáře: